Jumaat, 12 Julai 2013

::You! Yes, You. Come Here::

WATCH OUT! Maaf kerana post kali ini berbeza mood dan penyampaiannya berbanding post yang sebelum ini. Anggap sahaja ini sebahagian daripada satu bentuk penghargaan kepada salah seorang sahabat terbaik pernah saya ada dalam hidup ini. Terima kasih ya sahabat. (n_n)

Masa tu saya kira dalam tempoh akhir pengajian. Masing-masing sibuk memikirkan macam mana la nak tulis tesis ni. Tak terkecuali saya dan sahabat saya yang seorang ini. Cumanya saya ni a little bit relief sebab penulisan tu dah terwujud sejak semester sebelumnya cuma perlu ditambah untuk bab tertentu dan baiki yang sedia ada (ala, tu pun macam insane sebab kes kajian tu ada problem.. ngee~). Sahabat saya ni sama juga. Saya tak tersangka pula beliau sanggup menumpang teduh di bilik saya seminggu lebih untuk menyiapkan kerja-kerja nya. Alasan dia, "Bilik ada hantu. Hantu malas". =D Whatever~ Maka, dalam tempoh seminggu tu, banyak benda terkesan oleh sebab kewujudan beliau ni dan semakin saya hargai beliau di sisi saya, duka dan suka. This song is for u... 



Famous kan lagu ni? =) kalau tidak disebabkan sahabat saya sorang ni, tak mungkin saya akan kenal dengan lagu ni. Seminggu lebih beliau dalam bilik tu duk play je lagu ni. Masih ingat lagi saat beliau ajak dengar lagu ni, "M, nak suh dengar 1 lagu ni. Best!" Sebenarnya saya tau dah lagu apa yang beliau nak play tu cuma waktu tu belum tahu tajuknya. Lastly, bila sama-sama search video, inilah laguya; A Thousand Years by Christina Perri. Tapi sahabat saya lebih suka dengar cover song by Najwa Latif and I'm Neeta >>> https://www.youtube.com/watch?v=3vmgw2AQtkk. Kak, i know u don't remember the whole lyrics. Nah,  i copied here. Sebenarnya ada lagi satu versi lagu yang sama tetapi untuk filem Part 2. Boleh tengok disini. Semoga kak tak nyanyi lagi phrase yang sama saja bila kita jumpa lagi ye.. =P


Heart beats fast
Colors and promises
How to be brave
How can I love when I'm afraid to fall
But watching you stand alone
All of my doubt, suddenly goes away somehow

One step closer

I have died everyday, waiting for you
Darling, don't be afraid, I have loved you for a thousand years
I'll love you for a thousand more

Time stands still
Beauty in all she is
I will be brave
I will not let anything, take away
Standing in front of me
Every breath, every hour has come to this

One step closer

I have died everyday, waiting for you
Darling, don't be afraid, I have loved you for a thousand years
I'll love you for a thousand more

All along I believed, I would find you
Time has brought your heart to me, I have loved you for a thousand years
I'll love you for a thousand more

One step closer
One step closer

I have died everyday, waiting for you
Darling, don't be afraid, I have loved you for a thousand years
I'll love you for a thousand more

All along I believed, I would find you
Time has brought your heart to me, I have loved you for a thousand years

I'll love you for a thousand more




Lagu ni saban hari semakin famous disebabkan lirik dan lagunya memang cocok dengan nada/suasana romance. Sebenarnya memang ya pun, lagu ni khusus untuk watak Bella (Isabella Swan) dan Edward Cullen dalam cerita Twilight. Saya ingat cerita Twilight ni sebuah je, rupanya 5 filem! dan lagu ini diadaptasi dalam filem yang ke-4 iaitu Twilight Saga: Breaking Down Part 1 (2011), semasa plot akhir cerita. Sangat (1000x) sweet sebab kena dengan wataknya. Kalau ada antara kita yang pernah khatam full cerita Twilight ni mesti lebih faham dan mendalami maksud disebalik lagu ini. Ok Dah! Enough

Ok, dan lagi sebuah video nak share berkaitan dengan lagu ini. Kalau sanggup, sila lihat >>>https://www.youtube.com/watch?v=vIMLkoVkkvI. Oh, ya. teringat semasa attend 1 kursus tu, penceramah adalah seorang doktor perubatan dan beliau advice supaya jangan biarkan your spouse layan cerita-cerita atau novel omputih sebab kalau bab romatiknya memang bukan standard lelaki Melayu. (haha.. =D ). Takut-takut spouse itu mengharap lelaki dia boleh buat perkara yang sama sepertimana romantiknya cerita-cerita omputih tu... Ya, maybe it's true. Meskipun video tersebut berlaku di Malaysia but its not Malay. =) Takpe, yang ikut syariat lagi sweet kan... Kalau nak buat tu pun, after halal ye kawan-kawan.. That's all

>>>Kak, Tq ya for this song. Walaupun kamu selalu kata tak thiqah la kawan dengan kamu sebab dengar lagu-lagu seperti ni tapi u are always my best sahabat. Saya tak kesah pun macam mana rupa dan semuanya. Hidup dengan orang seperti kamu, kamu dan kamu semua banyak mengajar saya untuk lebih melihat dunia dengan tangan terbuka, berfikiran terbuka, tidak jumud dan sebagainya. Thanks all of u. Last but not least, kebanyakan orang yang bermakna dalam hidup saya ni pasti ada lagu tersendiri untuk diingati selalu. Satu kebetulan atau apa ye.. =) Tada.... 



"All along I believed, I would find you

Time has brought your heart to me, I have loved you for a thousand years

I'll love you for a thousand more"


Tiada ulasan: