Selasa, 23 Julai 2013

::HaDiaH uNTuK DiRi::

Selama hidup ini
Pernahkah kita memberi hadiah khusus untuk diri sendiri?

Ternyata 
Hadiah yang paling kugemari hanyalah 'ia'
Setiap hari aku mampu menghiburkan diriku dengan 'airmata' cintaNya
Cukuplah dengan Al-Fatihah 
Menghiburkan kalbuku yang dibendung beribu penyesalan
Penyesalan hari ini, semalam dan akan datang

Sungguh
Aku mohon petunjukMu sepanjang perjalananku
Janganlah Engkau berpaling daripadaku 
Disaatku lalai, terlupa padaMu
Janganlah Engkau jauh daripadaku
Disaatku telah jauh dan merasa putus asa untuk kembali padaMu

Hanya dengan menyebut namaMu
Aku kembali bernafas 
Dengan sifat Pemurah dan Penyayang Mu 
Aku kembali berharap
Dengan segala nikmat yang Engkau kurniakan
Aku ingin sekali bersyukur

Hanya dengan sebuah Al-Fatihah
Engkau menggerunkan aku
Akan pembalasanku di hari akhir sana
Yang entah ke mana nasibku nanti
Tuntunlah kami ke jalan yang lurus
Moga syahadatainku kekal hingga sakaratulmaut

Manusia memang pelupa
Lupa pada nikmat
Lupa pada janji
Lupa pada segalanya
Tapi Allah tahu akan hambanya
Maka disediakan jalan untuk kembali

AlFatihah bukanlah surah kalimat untuk mereka yang pergi
Bukan juga hanya ketika membuka majlis
Bukan juga hanya ketika membuka kitab
Hadiahkanlah Alfatihah untuk dirimu sendiri
Di akhir solatmu
Di malam hari
Di saat engkau bersendiri
Insya Allah, kamu akan merasa dinginnya cinta Allah padaMu

#Terima kasih kerana menghadiahkan alfatihah untukku. 




Tiada ulasan: